11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dlm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Lojistikteki güncel konuları lojistik ve tedarik zinciri bakış açısıyla değerlendirebilecektir.
  • İlgili terminolojiyi, kavramları kullanabilecektir.
  • Ekonomik büyümede lojistik ve tedarik zincirinin rolünü açıklayabilecektir.
  • Lojistik ve tedarik zincirindeki güncel konuları farklı bakış açılarından değerlendirebilecektir.
  • Teorik bilgilerini pratik bilgilerle harmanlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Tedarik zinciri çeşitleri
3 Türkiye'de lojistik alt yapısı
4 Başarılı lojistik projeler- gelişmiş ülkelerden örnekler
5 Son 5 yılda öne çıkan lojistik ve tedarik zinciri konuları
6 Vaka çalışması 1
7 Tedarik zinciri stratejileri
8 Ara sınav
9 Vaka çalışması 2
10 Konuk konuşmacı
11 Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde kariyer fırsatları ( İşe alım için hangi nitelikler gerekli?)
12 Vaka çalışması 3
13 Proje sunumları 1
14 Proje sunumları 2
15 -
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Blanchard, David “Supply Chain ManagementBest Practices” (2007), Wiley, ISBN 047178141X Ppt slides that can be downloaded from the course web site
Önerilen Okumalar/Materyaller Lee, Hau L. “The TripleA Supply Chain” (2004), Harvard Business Review, pp. 212Lee,Hau. L., Padmanablan,V. and Whang, S. “The Bullwhip Effect in Supply Chains” (1997), Sloan Management Review, pp. 93102Davis, T. “Effective Supply Chain Management” (1993), Massachusetts Institute of Technology, Vol.34, Number 4, pp.3546Christopher, M. and Towill, D.R. “Developing Market Specific Supply Chain Strategies” (2002), International Journal of Logistics Management, Vol.13, Issue 1, pp.114Fisher, Marshall L. “What is the Right Supply Chain for Your Product?” (1997), Harvard Business Review, pp. 111

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
4
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
-
-
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı X
2

Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli     

X
3 Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli X
4

Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli;      

X
5

Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı;

X
6 Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli X
7 Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli X
8 Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; X
9 Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı X
10 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli X
11 Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli X
12 Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli X
13 İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010